Wednesday, September 30, 2020
Miből áll a hét? munkából ?

Mit jelent a webáruház és milyen jellemzői vannak?

Webruház címszó alatt olyan oldalt értünk, amelyen különböző termékeket és szolgáltatásokat lehet értékesíteni. Az internet gyors elterjedésével vált hasznossá ez…

Szerző:Sebes Antónia , in Webáruház , at 2020.04.13.

Webruház címszó alatt olyan oldalt értünk, amelyen különböző termékeket és szolgáltatásokat lehet értékesíteni. Az internet gyors elterjedésével vált hasznossá ez a típusú értékesítés, hiszen egyre többen ismerték fel az onlineba rejlő lehetőségeket. Így egyre több meglévő üzlet hozta létre a webáruházát és kezdte el online értékesíteni termékeit, de nagyon sok esetben a nulláról indítottak webáruházakat, tehát ezeknek oldalaknak nincs fizikai boltjuk. A webáruház fő jellemzője tehát, hogy tényleges termék vagy szolgáltatás étékesítése folyik az oldalon. Ha tovább értelmezzük a webáruház kérdéskörét, akkor olyan fogalmakkal fogunk találkozni, mint a virtuális bevásárló kosár, a piaci szegmentálás, vagy a keresőmotor. Az első ilyen kifejezés, a virtuális bevásárló kosár lényegében az oldalon található felületet jelent, ahová a vásárlók összegyűjthetik a termékeket és a rendelés véglegesítése előtt lehetőségük van átnézni ezeket.

A piaci szegmentálás egyszerűen fogalmazva a webáruház piachoz való alakítását jelenti, tehát az egyszerű használhatóság kialakítása, a marketing stratégia alkalmazása, a design megterezése mind a szegmentálás részét képezi. És végül a harmadik fogalom és jellemző tulajdonság, amit a webáruházak kapcsán tudnunk kell, az a keresőmotorok használata. A keresők használatával tudnak eljutni a vásárlók a webáruházunkhoz, ilyen értelemben már a kezdeti lépéseknél szükséges jól beállítani az optimalizálást, hogy a keresőmotorok által látható legyen az oldal. Erre a legalkalmasabb a google lehetőségeit kihasználni.