Mit jelent a webáruház és milyen jellemzői vannak?
Webruház címszó alatt olyan oldalt értünk, amelyen különböző termékeket és szolgáltatásokat lehet értékesíteni. Az internet gyors elterjedésével vált hasznossá ez…
Webruház címszó alatt olyan oldalt értünk, amelyen különböző termékeket és szolgáltatásokat lehet értékesíteni. Az internet gyors elterjedésével vált hasznossá ez a típusú értékesítés, hiszen egyre többen ismerték fel az onlineba rejlő lehetőségeket. Így egyre több meglévő üzlet hozta létre a webáruházát és kezdte el online értékesíteni termékeit, de nagyon sok esetben a nulláról indítottak webáruházakat, tehát ezeknek oldalaknak nincs fizikai boltjuk. A webáruház fő jellemzője tehát, hogy tényleges termék vagy szolgáltatás étékesítése folyik az oldalon. Ha tovább értelmezzük a webáruház kérdéskörét, akkor olyan fogalmakkal fogunk találkozni, mint a virtuális bevásárló kosár, a piaci szegmentálás, vagy a keresőmotor. Az első ilyen kifejezés, a virtuális bevásárló kosár lényegében az oldalon található felületet jelent, ahová a vásárlók összegyűjthetik a termékeket és a rendelés véglegesítése előtt lehetőségük van átnézni ezeket.
A piaci szegmentálás egyszerűen fogalmazva a webáruház piachoz való alakítását jelenti, tehát az egyszerű használhatóság kialakítása, a marketing stratégia alkalmazása, a design megterezése mind a szegmentálás részét képezi. És végül a harmadik fogalom és jellemző tulajdonság, amit a webáruházak kapcsán tudnunk kell, az a keresőmotorok használata. A keresők használatával tudnak eljutni a vásárlók a webáruházunkhoz, ilyen értelemben már a kezdeti lépéseknél szükséges jól beállítani az optimalizálást, hogy a keresőmotorok által látható legyen az oldal. Erre a legalkalmasabb a google lehetőségeit kihasználni.