10 szokás amitől boldogabb leszel!

10 szokás amitől boldogabb leszel!

2016-08-05

Vannak lélekemelő tevékenységek, amelyektől a hangulatunk és a az életünk is jobbnak tűnik. Ha ezekből többet végzünk egy-egy rosszabb életszakaszban, az sokat segíthet kiegyensúlyozni lelki-és testi egészségünket, állítják a pszichológusok. Persze a recept mindenkinél más: van, aki túrázni szeret, van aki elvonulni és olvasni. A lényeg, hogy megtaláljuk a személyre szabott boldogságunkhoz vezető utat és az azt övező tevékenységeket.

10. Írj le 3 dolgot, amiért hálás vagy

Ez egy egyszerű egy perces feladat, nem kell sokat gondolkodni rajta, egyszerűen írd le az első dolgokat, amik eszedbe jutnak. A közülmúltban végzett 10 hetes UC Davis kutatásban 3 csoportra osztották az önkénteseket és minden héten egy témát vetettek fel nekik. Az egyik csoporttal azt íratták le, hogy milyen fontos események történtek velük, a másik csoportot arról kérdezték, hogy mik zaklatták fel őket ezen a héten, a harmadik csoporttal pedig mindig leíratták, hogy miért hálásak azon a héten. A harmadik csoportról pedig a kutatás végén kiderült, hogy sokkal elégedettebbek az életükkel és sokkal optimistábban látják a mindennapokat, mint 10 héttel előtte.
 

9. Túrázz, sétálj a természetben, nézz csillagokat

Augusztus 10-12 között például kiváló alkalom nyílik a csillagászatra, mivel a Perseidák ekkor közelítik meg a Földet és így percenként akár 2 csillagot is láthatunk "kimúlni". Nyáron pedig kiváló program lehet egy-egy nem túl meleg napon a túrázás, biciklizés, vagy egyáltalán a természetben eltöltött egy-két nap. Az ember itt fel tud töltődni, el tud szakadni a mobiljától és az internettől. Ez a valódi boldogság!

8. Meditálj!

A meditációra nem szabad rágörcsölni: a lényeg, hogy találj magadnak egy nyugalmas helyet, ahol kényelmesen el tudsz helyezkedni és gondolkozz el a világ nagy dolgain, szép csendben. Gondold át hová tart az életed, mit vittél véghez az elmúlt időkben és dicsérd meg magad minden egyes apró tettért. Ezzel csökkenthető a stressz és az aggódás is, ami az életünket kíséri, legalábbis a kutatók ezt állítják.

7. Csináld azokat a dolgokat szomorúan is, amiket boldog állapotodban tennél

Van, aki ha boldog és meg akarja jutalmazni magát, vesz magának valamit vagy eszik egy finom sütit. Teljesen mindegy te mivel jutalmazod magad, a lényeg, hogy ha szomorú vagy, vagy letört, tedd ugyanezt. A pozitív élmény, amit átélsz a vásárlás vagy süti evés során, az agyadban boldogságérzetet fog kiváltani még akkor is, ha éppen ideges vagy, mert a két érzet, mármint a jutalmazás és a boldogság összekapcsolódik a tudatalattinkban. Így könnyen átverheted magad és egy csapásra boldoggá válhatsz!

6. Állíts magad elé teljesíthető célokat!

Ha olyan ember vagy, aki szereti előre megtervezni az élete minden percét, érdemes ezt a pontot kipróbálnod. A lényeg, hogy a célok kitűzésénél olyanokat válassz, amiket biztosan tudod, hogy sikerül teljesítened. Így meg tudod dicsérni magad minden kis lépésnél, amelyet egy nagyobb cél elérése érekében teszel, ez pedig ösztönzően hat majd, ami pedig szintén a pozitív érzések közé tartozik.

5. Költs pénzt másokra, önkénteskedj

A lényeg, hogy valamit tegyél a mások boldogsága érdekében. Sokan követik el azt a hibát, hogy komoly költségekbe verik magukat akkor, amikor szomorúak. A fent említett kutatásokból egyértelműen kiderült, hogy sokkal jobb érzés másokra költeni pénzünket, mint magunkra: például már attól is jobban érzed magad, ha egy hajléktalannak veszel egy szendvicset, nem érdemes egy pár méregdrága cipőt kifizetni a cél érdekében.

A másoknak való segítség megnyilvánulhat például önkénteskedésben is: jó terápia lehet például egy öregek otthona, ahol beszélgethetsz nálad sokkal tapasztaltabb emberekkel is és viszonozzák kedvességed, figyelnek rád. Ha pedig az állatokat részesíted előnyben, mindig örülnek két ügyesés odaadó kéznek egy-egy állatkertben vagy menhelyen! Ezzel ráadásul az egészségedre is vigyázol: csökken a stressz szinted és a szorongást is könnyebben le tudod győzni.

4. Szánj időt a barátokra!

A barátokkal lenni mindig sokkal szórakoztatóbb és megnyugtatóbb, mint a családdal. Szokták is mondani, hogy az ember a barátait megválogathatja, de a családját nem. A családi eseményeken mindig kialakul előbb-utóbb valamilyen vita, erre a plusz stresszre pedig nincs szükséged. Így inkább a barátaidat válaszd, ha igazi boldogságra vágysz: egy kis fesztiválozás, néhány pohár bor mellet egy jó kis beszélgetés, vagy egy hétvégi wellness nagyon jó megoldás lehet a kedved jobbá tételére.

3. Mosolyogj és bocsáss meg!

Az életet sokkal könnyebb mosolyogva túlélni, persze ez csak akkor igaz, ha a mosolyod őszinte. Ha színleled, még rosszul fogod érezni magad, így ezt a kártyát nem érdemes kijátszani. Ha őszintén mosolyogsz, mindenki kedvesen fog feléd közeledni: köszön, megkérdezi, hogy vagy, és visszamosolyog. Hidd el, a nap végére sokkal jobban fogod magad érezni így.

Ha valaki megbántott és sokáig tartogatod magadban az élményt, egyre mérgesebb és szomorúbb leszel. Érdemes eldönteni magadnak, hogy nem történt azért akkora baj és megbocsájtani. Ha pedig valaki igazán megbántott, kérd arra, hogy gondolja át a dolgot, és ha mégis másképp gondolja, kérjen bocsánatot. Így mindketten nyugodtabbak lesztek és rendeződik majd a viszony!

2. Keresd az intimitást

Egy 2004-es felmérés szerint heti egy szexuális érintkezés azzal, akit szeretsz pont olyan boldogságot okoz, mintha nyernél egymillió forintot. Azonban ezzel óvatosan kell bánni! A több szex nem feltétlenül vezet nagyobb boldogsághoz, mivel túl gyakori együttlét esetén könnyebben megunják egymást a párok.

1. Legyél türelemmel

Az idősebbek sokkal elégedettebbek a világgal, állítják a kutatások. És valóban, nézd csak meg a nagymamád! Annyira tud örülni minden aprócska dolognak, például akár annak is, hogy találkozhat a szeretteivel, hogy az irigylésre méltó. De vajon miért van ez így? Mert már tapasztalt: megtanulta értékelni a dolgokat és legyőzni a negatív érzéseit, így haragot és megtanult megbocsájtani is. Ráadásul minden napért hálás, amit még itt tölthet. Szóval érdemes türelemmel várni, egyszer csak boldogok leszünk majd, különösebb erőlködés nélkül is.

Borítókép forrása: pixabay.com

Hozzászólások