Napi tippek: Önbizalom felsőfokon

Napi tippek: Önbizalom felsőfokon

2016-04-26

Az önbizalomhiány Magyarországon sajnos népbetegség, mintha belénk lenne kódolva genetikailag. Sikertelennek érzed magad? Ez azért van, mert a magabiztosság hiánya ott áll sikereid útjában! Tudod, hogy felkészült vagy a munkabeszámolóra, vizsgára, vagy a napi feladataidra, mégsem érzed magad magabiztosnak? Hogyan kezeld jól a helyzeteket, és hogy legyél Te a befutó? Most segítünk felturbózni a magabiztossági szintedet napi tippjeinkkel!

1.  Ne becsüld alá magad!

Minden megbeszélésre, feladatra készülj fel lelkiismeretesen. Minél többet tudsz, annál magabiztosabb leszel. Biztos, hogy a többiek sem tanultak többet, mint Te (ha becsületesen csináltad), így nem lehetnek felkészültebbek a vizsgára. Ugyanez áll a munkahelyi megmérettetésekre is, hiszen ha mi beleadunk valamibe 100%-ot, nem szabad csalódottnak lenni, ha a másiknak mégis jobban sikerül. Talán jobb napja volt, vagy vagányabb, lazább személyiség, mint mi, de attól még nem nyújtott többet, csak Ő másképp volt jó.

Ha olyan mondatokat ismételgetünk, mint: „A többiek sokkal csinosabbak, mint én!”, „Biztosan felkészültebbek nálam!”, mi magunk állunk a boldogulásunk útjában, és úgy szalasztunk el lehetőségeket, hogy nem is vesszük észre őket.

Az amerikaiak teljesen másképp állnak a világ dolgaihoz, ők este, reggel mantraként azt mondják magukban, hogy: Meg tudom csinálni! És láss csodát, ez működik.

2.  Legyél csinos!/ Öltözz szépen!

Egy megbeszélésen mindenképp magabiztosnak kell tűnnöd, akár a főnököddel szemben, akár egy ügyféllel szemben is. Ez csak akkor lehetséges, ha a magabiztosságod belülről fakad. Ha szépen/ csinosan felöltözöl, ez sokkal könnyebb lesz, hiszen az első benyomás rögtön lehengerli majd a veled szemben ülőt.

Nőknek: Kutatások bizonyítják, hogy a nőneműek 86 százaléka sokkal magabiztosabbnak érzi magát, ha a kedvenc rúzsát, szájfényét viseli!

3.  Mosolyogj!

Engedd el magad a feszült szituációkban, mesélj el egy mókás sztorit, ha épp csend áll be a randin, vagy süss el egy aranyos mondatot, ha elakadsz prezentálás közben. Ezzel pozitívan hatsz majd a környezetedre, és ők is úgy viszonyulnak majd hozzád.

4. Válassz jó barátokat!

Barátkozz olyanokkal, akik hasonlóan gondolkodnak, mint Te. Azok az emberek hatnak ránk építően, akik pozitív jelzéseket adnak, ösztönöznek minket. Barátkozz népszerű emberekkel, lesd el, hogy ők mit csinálnak másképp, mint Te! Ez is része az önbizalmad építésének.

5.  Tudd, hogy ki vagy!

Csak egy van belőlünk az egész világon, tehát egyediek és megismételhetetlenek vagyunk. Becsüljük ezt nagyra! Ne hasonlítgassuk magunkat másokhoz, mindenkinek mások a jó és rossz tulajdonságai, ráadásul mindenkinek vannak jó és rossz napjai is! Vannak erősségeink és gyengeségeink, de sokkal könnyebb dolgunk lesz, ha ezekkel a tulajdonságainkkal tisztában is vagyunk, hiszen így képesek lehetünk a gyengeségeinket javítani…

6. Ne halogass!

Szokták mondani, hogy amit ma meg tehetsz, ne halaszd holnapra! Nem biztos, hogy holnap több időd lesz. Ráadásul az, hogy erre ma nem volt időm, elég szerencsétlenül hangzik, ráadásul árt az önbecsülésünknek. Azt sugallja, hogy valamire nem voltunk képesek, las­súak vagy éppen lusták voltunk. Kerüljük az ilyen helyzeteket!

Jó tipp az is, hogy minden reggel, mikor elkezded a napot, átgondolod a teendőidet, ha van naptárad, tervezd meg, hogy mit kell csinálnod, osztd be jól, hogy körülbelül mivel - mikorra kell kész lenned! Ha le leszel maradva a tervhez képest, az biztosan ösztönzően hat majd rád, így biztosan semmi nem marad ki az aznapi teendőkből!

Hozzászólások