Ezt ne csináld ébredés után

Ezt ne csináld ébredés után

2016-08-01

A kutatók szerint néhány reggeli rossz szokás képes tönkretenni a nap hátralévő részét, így érdemes az alábbi szokásokat elkerülni.

1. Tilos a szundizás

Az alváskutató Timothy Morgenthaler szerint, a szundi gomb megnyomása nem tesz jót a szervezetnek. Ezt a hibát azért nem szabad elkövetni, mert ha megnyomod a szundi gombot és visszaalszol, egy új alvási ciklus kezdődik, azonban mire mélyebb álomba merülnél, újra fel fogsz riadni a következő figyelmeztetésre. Ettől pedig egész nap nyűgös és nyugtalan leszel. Az alvásfigyelő programok, mint például  Beddit viszont kiváló alternatívaként szolgálnak erre a problémára: akkor ébresztenek fel, amikor épp éber fázisban vagy az alvási ciklusban.

2. Nyújtózkodj!

Reggel ébredés előtt érdemes teljesen kinyújtóztatnod magad! A Harvard pszichológusai szerint ez a mozdulatsor segít az önérzet építésében és azok akik rögtön magzat pózból indulnak a napnak, sokkal stresszesebben élik meg napjaikat.

3. E-mailt ellenőrizni tilos!

Nagy lehet a csábítás arra, hogy a reggeli ébredés közben az ember ellenőrizze az e-mail fiókját, illetve üzeneteit. Azonban az esetleges rossz hírek, problémák már korán megzavarhatják az ember nyugalmát. Szakemberek még a telefon ébresztőóraként való használatát is ellenzik.

4. Ágyazz be!

Bizonyos szakértők szerint ha megágyazol reggel, akkor az egész napod kreatívabban fog telni. Az ágyazás egy kulcsfontosságú szokás, amelynek betartásával más jó szokásokra is könnyebb lesz ránevelned magad.

5. Az ébredés utáni kávé felesleges!

Reggel a kortizol nevű hormon szintje megemlekedik és ez ébreszti fel a szervezetet. Ilyenkor a szervezetbe bevitt koffein teljesen hatástalan.  A kávét érdemes ébredés után 1,5- 2 órával elfogyasztani, ugyanis ilyenkor már érezzünk a koffein hatását. Ráadásul a kutatók szerint a reggel feleslegesen megivott kávé csak koffeinintoleranciához vezet. A kávéfogyasztásról itt írtunk korábban.

6. Sötétben készülődni vétek

A szervezetnek a felébredéshez szüksége van a fényre. A fény hatására csökken az elalvást segítő melatonin  és nő az ébredést segítő kortizol mennyisége. Ezért fontos az ébredéshez a fény, az elalváshoz a sötét. Érdemes tehát, ha odakint még esetleg sötét lenne, felkapcsolni a lámpát, ezzel is segítve a szervezetnek az ébredést.

7. Pihentesd az agyad

Sokan hallgatnak reggel rádiót vagy zenét, esetleg telefonálnak. Ezeket is érdemes kiiktatni a napi rutinból, mivel reggel zajérzékenyebb az ember: hajlamosabbak vagyunk fejfájásra, ha idő előtt kerülük zajos közegbe. Ráadásul reggel át kell gondolnunk, mi is vár ránk az adott napon, amely bőven elég feladat az agyunknak kora reggelre.

Borítókép forrása: besthdwalls.in

Hozzászólások