5 üzleti trend, amely biztosan hatással lesz a karrieredre

5 üzleti trend, amely biztosan hatással lesz a karrieredre

2016-10-12

A trendek minden évben változnak, ám a változás csak jó, mivel ez a fejlődés felé vezető út. Az idei irányzatok azt gondolom, egyáltalán nem meglepőek azok számára, akik kicsit is belelátnak az üzleti világba és a munkaügyek alakulásába. Ezek tehát a 2016-os üzleti trendek:

Szabadúszók piaca és a változás, amit magukkal hoznak

A képzett szakemberek tömege miatt a gig economy, azaz a szabadúszók piaca egyre inkább fellendül és egyre több lehetőséget kínál. A trend pedig biztosan a növekedés felé fog tendálni az elkövetkezendő években. Egy 2015-ben készült Freelancer (internetes szabadúszók számára munkákat kínáló portál) felmérés adati szerint 1000 amerikai közül 340 végzett valamilyen szabadúszó munkát az előző egy évben és az emberek 60 százaléka mondta azt, hogy ezekből a munkákból származott a bevételük több mint 25 százaléka. 

Ez a szám talán nem látszik olyan hatalmasnak, ám mindenképp bíztató. A folyamatok hajtóereje pedig az olcsó internetes felhőben való tárolás és megosztás a technika segítségével, a távolból elérhető munkaeszközök számának növekedése még sok más is. A gig economy pedig igazán azoknak a cégeknek hoz nagy hasznot, akiknek nem áll rendelkezésére mindenféle szakember saját csapatukon belül, mivel a szabadúszó szakértőket akkor kérhetik fel és arra a munkára, amire csak akarják és szükséges. Ezáltal a vállalatok gyorsabban és gördülékenyebben növekedhetnek, anélkül, hogy a fix költségeik megnőnének.

Az adathalmaz egyre csak nő

Mind a B2B, azaz Business to Business, mind a B2C, azaz Business to Consumer vállalatok megérzik azt az intenzív versenyt, amely azért folyik, hogy minél jobb betekintést nyerhessenek a vásárlóik adataiba és szokásiba. A „Big Data” a cégek, az intelligens hálózatok, a magánszektor és az egyéni felhasználók által világszerte és napi szinten előállított óriási adatmennyiséget jelenti. Strukturáltan és kielemezve ez a rengeteg információ nagy hasznot hozhat a cégek és ügyfelek számára. Az IBM szerint jelenleg világszerte napi szinten kb. 2,5 exabit adatot állítunk elő – ez egy olyan számot jelent, amit 18 nulla követ, és 2,5 trillió bitnek felel meg.

Ezeket az adatmennyiségeket kezelni és feldolgozni azonban jelenleg még szinte lehetetlen. Így tehát egyre égetőbb probléma új megoldásokat keresni és találni arra, hogyan boldoguljunk el ezek elemzésével. Persze ez valószínűleg nem kifejezetten ebben az évben fog bekövetkezni, ám a cégek biztosan rákényszerülnek lassan az új technológia beszerzésére, mivel az elemzések szerint ez a szektor 23 százalékos növekedést fog mutatni 2019-ig.

A Forbes Magazin adatai szerint 500 cég közül ma még csak 75-nek van programja a „big data” adatok elemzéséhez, ami érthető is, hiszen a kis cégeknek egyáltalán nincs szükségük ilyen adatelemező szoftverekre. Ez azonban az a terület, amelyre érdemes költeni, mivel a hasznos adatok kiválogatása így ezerszer gyorsabbá válik.

A social selling továbbra is vezető ágazat marad

Ma a cégek már csak úgy tudnak érvényesülni, ha valamilyen csatornán hirdetik magukat, hogy egyáltalán eljussanak a vásárlóikhoz. A LinkedIn, Twitter, Facebook és a többi közösségi portál is azon fáradozik, hogy a portáljaikon az eredeti tartalmakat reklámozzák, míg az eladó cégek megpróbálják ezeken a felületeken keresztül lenyűgözni leendő vásárlóikat.

A legfrissebb statisztikákat eredményei pedig azt mutatják, hogy:

  • Azok az eladók 79%-al teljesítenek jobban, akik használják a közösségi média platformokat azoknál, akik ezzel a lehetőséggel nem élnek.
  • A vásárlók 53%-a látogatja meg az ár összehasonlító portálokat, hogy a legolcsóbban juthasson hozzá a termékekhez.
  • A vásárlók 65%-át befolyásolja az eladó által feltüntetett tartalom a vásárlás során.

És ezek a trendek persze csak erősödnek majd az elkövetkezendő években. Korábban beszámoltunk már arról is, hogy a blogbejegyzések és képek nagyon vonzóak az emberek számára, ám a legbiztosabb tartalom, amivel igazán jól lehet eladni, az a videó. A videók elkészítése ma már nem egy nagydolog, hiszen az okostelefonjaink kamerái kiváló eszközök ehhez, mégis, ha mi magunk csomagoljuk ki az adott terméket, mutogatjuk meg és beszélünk róla, biztosan hamarabb megveszik majd a vásárlók.

Az IPO cégek növekedése lassul

A nemrégiben még nagyon újnak számító startupok mára kinőtték magukat, így a Dropbox, az Airbnb és a Square sem számít már új dolognak. Ebből is látszik, hogy az IPO cégek, azaz azok, akik rögtön ajánlatot is tesznek, amint rátévedünk az oldalukra, már nem számíthatnak majd akkora növekedésre. Sőt, a becsértékük csökken, és egyre kevesebbet fektetnek már be az újításokba, illetve költséghatékonyabbá teszik a cégek működését. Persze ez csak a már befutott startupokra vonatkozik, amennyiben nem állnak elő valami újjal.

Vannak persze olyan cégek és vállalkozók is, akik értéket hoznak létre és megszilárdítják helyüket a piacon. Ezek a cégek saját befektetésekből és saját erőből nőttek fel, organikusan. Ez az új "lean startup" trend, amely a jövőben is jól fog muzsikálni, legalábbis előreláthatólag.

Fókuszban a Z generáció

A 2000-es évforduló körül születettek lassan bekerülnek a munkaerőpiacra. Amely komoly változásokat hoz, ám az egyáltalán nem igaz, hogy azért, mert ezek a fiatalok nem akarnak dolgozni. Ám az Y generációnak már más elvárásai vannak munka szempontból, mint elődeiknek. A Z generációba a '95 után születettek tartoznak és a legfrissebb felmérések szerint ők az a generáció, amely vállalkozó szellemű és a saját jövőjét akarja írni, nem az ötven évvel ezelőtt lefektetett szabályok szerint akarja élni mindennapjait.

  • Ez a generáció magabiztos és 42%-uk gondolja úgy, hogy a legjobb mód a boldoguláshoz az, ha vállalkozást hoznak létre, ahol saját maguk főnökei lehetnek.
  • A Z generációs fiatalok 72%-a gondolja úgy, hogy az egyetemeken hasznos és praktikus tudást akar elsajátítani, így inkább maga választaná ki a képzéséhez szükséges kurzusokat.
  • 79%-uk szerint az oktatás közben már gyakorlatokon is érdemes lenne részt venni, hogy a munkaerőpiacra kerülve ne induljanak hátrányos megkülönböztetéssel, helyette tapasztalatokkal vághassanak neki az életnek.
  • 64%-uk gondolja úgy, hogy biztosan talál magának munkát rögtön az iskola befejezése után.

Azt azonban érdemes mindig észben tartani, hogy a vállalkozás, a munka megkezdése és s startup cégek kinevelése sosem egy évig tartó folyamat és a lehetőségek mindig adottak, csak maximum gyakran változnak. Hiszen ez a mai világpolitika: az állandó változás, amelyben sosincs állandóság. Ám ha megértjük, mire is van szüksége a kereskedelemnek és megtalálunk egy piaci rést, mindenképp érdemes adni egy esélyt egy új vállalkozásnak, hiszen ez akár az életünket is megváltoztathatja.

Borítókép forrása: throttlenet.com

Hozzászólások