Passzív jövedelem: hogy keressünk pénzt éjszaka is?

Passzív jövedelem: hogy keressünk pénzt éjszaka is?

2016-08-03

Az emberek mindig is arra vágytak, hogy kevés befektetett munkával, rövid idő alatt sok pénzt keressenek. A századforduló előtt nagy business volt lakásokat venne, majd felújítva eladni őket. Mára azonban a törvények már komolyan kötik az ember kezét és az adózás is megváltozott, ehhez ráadásul alaptőke is kellett, nem is kevés. Ma a 21. század olcsó, ám kifizetődő tippjeit mutatjuk passzív jövedelem szerzésére.

1. Blogolás

Ki ne szeretné megosztani másokkal az élményeit a mindennapjairól, utazásairól, az általa kipróbált termékekről, ha ezért még pénzt is lehet kapni, ráadásul sokat? Ha pedig olyan témáról írunk, amihez értünk, vagy nagyon érdekel minket, akkor a dolog még csak nem is lesz megerőltető, sőt inkább szórakoztató. A reklámokból pedig, melyeket megjelenítünk, komoly pénzeket kereshetünk, illetve ha már ismertté váltunk, különböző cégek azért fognak fizetni minket, hogy reklámozzuk termékeiket. Láttátok már a Hogyan legyek jó nő? című Facebook oldalt? Takács Nórának csak annyi előnye van veletek szemben, hogy korábban modell volt, de ő is csak azt csinálja, amihez ért: kozmetikumokat tesztel és reklámoz, fotókat készít és blogol. A szépségipar témában nagy a kereslet és a kínálat is, azonban az utazási blogokból ennél jóval kevesebbet találunk. Ott van például azonban az Afrikaland blog, ahol egy dél-afrikai- magyar házasság részleteiről olvashattok! Az írója pedig nem akar ezzel pénzt keresni, csupán szívesen osztja meg világát és tapasztalatait másokkal. Jól mennek még a főzős oldalak is, hiszen mindenki szeret új recepteket kipróbálni. Ezek közül kiemelkedik például a Rupáner-konyha, ahol a rengeteg recepten kívül, amik mind ínycsiklandozóak, még némi reklámot is elrejtett a szerző.

2. Short-let, vagyis rövid távú lakás- vagy szobakiadás

A lakáskiadás mindig jó üzlet volt és lesz is még nagyon sokáig, az Airbnb pedig kiváló lehetőséget nyújt azoknak, akik akár csak néhány napig tudják nélkülözni egyik szobájukat, vagy lakásukat, azonban annál nagyobbat akarnak kaszálni vele. A klasszikus albérletkiadásnál lehet, hogy nehézkesebb a dolog, de a nyereség is sokkal nagyobb, hiszen egy hosszú hétvége alatt apartmanunkért elkérhetünk ugyan annyi pénzt a külföldi vendégektől, mintha egy egész hónapra adtuk volna ki azt hazánk fiainak.

3. E-book kiadás

Mondani vagy mesélni valód van a világnak? Érdemes ezt könyv formájába öntened, ahogy 2010-ben Amanda Hocking is tette. Meglovagolta a vámpír- és zombi imádat hullámát és írt 9 kiváló és szórakoztató kötetet, mellyel 2 millió dollárt keresett. Ha e-book formájában terjesztjük műveinket, akkor persze mi adhatjuk meg az árát és időt- és energiát spórolunk magunknak, mivel nem kell egyik kiadónál sem kilincselnünk a művel. Persze ez azért nem biztos, hogy rögtön milliókat hoz majd a konyhára, de aki a kicsit nem becsüli...

4. Fotózás

Ma már szinte mindenki készít képeket élményeiről: van, aki a jobb minőség híve, ezért mindenhová hurcolja magával a tükörreflexes gépét, sokan azonban csak mobillal készítenek felvételeket. A képekből pedig rengeteg kerül fel nap, mint a közösségi hálóra. Ha jó szemünk van a pillanatokhoz és sokat szoktunk fotózni kalandozásaink során, akkor képeink folyamatos és elapadhatatlan pénzforrást jelenthetnek.


Számos olyan stock fotó oldal van, ahol a magánemberek és cégek képeket keresnek kampányaikhoz, így ha bárki letölti a képünket, mi mindig pénzt kapunk érte. Ha pedig igazán sikeresek vagyunk, végezhetünk kutatást is, mire van a legnagyobb igény: ezt egyszerűen ellenőrizhetjük a képeik letöltéseinek száma alapján. Az EyeEm mobilalkalmazás kicsit más: itt nagy cégek vásárolják meg a magánemberek által feltöltött fotókat, ráadásul folyamatosan vannak küldetések is, amelyekben értékes tárgyakat lehet nyerni képeink nevezésével. Így akár eljuthatnak képeink a Getty Images-hez is.  

A Youtube is kínál már lehetőséget egy jó videó előtt reklámok megjelenítésére,
mely annyiszor hoz pénzt a konyhára, ahányszor rákattintanak a videódra. A Society6-re pedig grafikai munkákat tölthetsz fel, ahányszor pedig művedet rányomtatják egy pólóra vagy, bögrére vagy telefontokra, annyiszor kapsz utána jutalékot.

5. Applikáció fejlesztés

Ma már az összes mindennapi problémánk megoldása egy applikáció: ha például feledékenyek vagyunk, naptár alkalmazások tömkelege vár ránk a Google Play-ben, de ez minden mással is így van. Vannak azonban még kiaknázatlan igények, a lényeg, hogy mi találjuk meg a piaci rést és valami igazán egyeit alkossunk, ami még hasznos is, mivel valamivel muszáj kitűnni a 1,5 millió alkalmazás közül! Nem kell kétségbe esni, ha mi magunk nem vagyunk fejlesztők, már rengetegen foglalkoznak ma ilyesmivel: az ötletünket pedig akár közösen is megvalósíthatjuk. A tömegből való kitűnéshez pedig kiváló esélyt adnak az AdWords hirdetések és a közösségi média!

Borítókép forrása: mikemilez.com

Hozzászólások