LinkedIn: tippek a boldogabb és sikeresebb életért

LinkedIn: tippek a boldogabb és sikeresebb életért

2016-09-29

Még jóval azelőtt, hogy Reid Hoffman a LinkedIn dúsgazdag társtulajdonosává lett és írt néhány könyvet, elvégezte az Oxford filozófia szakát. Épp a PhD-ját kezdte volna el, amikor bekövetkezett az bizonyos aha pillanat nála. "Azon kezdtem gondolkodni, miből is írtam a PhD védésemet majd, aztán rájöttem. hogy ha szerencsém van, legalább ötvenen el is fogják olvasni."- mesélte el a santa clarai díjátadón, ahol megjutalmazták a 2016-os Global Benefactor kitüntetéssel.

"Egy egyszerű PhD disszertáció vagy egy akadémiai könyv megírása túl keveset adott volna az emberek életéhez ahhoz képest, amennyire én segíteni akartam nekik. Ekkor realizáltam, hogy egy szoftver megírásával sokkal több esélyem van elérni a céljaimat: az embereket a jó útra terelni."

Hoffman ekkor megtanult programozni. Aztán rögtön fel is vették dolgozni, nem is akárhová: az Apple-nél, majd a Fujitsunál is koptatta a billentyűzeteket. Ezután új, online randival foglalkozó honlapot indított startup vállalkozásként. Ennek azonban nem volt sikere, mégis megcsinálta a szerencséjét. Csatlakozott a PayPal alapítói csapatához még azelőtt, hogy a PayPalt eladták volna az ebay-nek, 2002-ben. Ezután pedig a "PayPal maffia" oszlopos tagjaként megalapította a LinkedInt.

Az ötlet, hogyan is tudna leginkább hatni az emberek életére, végig a fejében volt, csak meg kellett várnia a megfelelő időt és helyet vele. A gondolatát pedig belefoglalta egy képletbe is:

az elért emberek száma x a befolyás mértéke x az idő= a társadalmi hatással.

Az startup ötletek szortírozásánál tehát ezt a képletet használta, hogy megkapja, mennyi pénzt költsenek az adott dologra, és mennyi időt töltsenek egy-egy tevékenységgel.

Azonban a LinkedIn alapítója azt állítja, hogy ezt a képletet bármire használhatjuk: a változás mértékének kiszámolására, boldogabbá válásra, vagy az üzletünk sikeresebbé tételére.

Hoffman titka pedig nem más, mint az önkénteskedés. Persze nem a klasszikus, öregek otthonás dolog... A lényeg az, hogy egy olyan területbe fektess energiát minden évben, amelyet fontosnak találsz. Ezt csinálta Hoffman maga is: nonprofit szervezetekhez csatlakozott annak érdekében, hogy létrejöhessen a változás. Például dolgozott olyan szervezetnél is, amely a hátrányos helyzetű gyerekeket tanította internethasználatra.

"Minden évben megkérdezem magamtól, hogy most, hogy ilyen erőforrásaim és eredményeim vannak, mi legyen a következő lépés? Az önkénteskedés által nagyobb befolyásra tehetünk szert: hozzájárulhatunk egy jó célhoz és mi magunk is fejlődhetünk."

A LinkedIn vezér gondolatai pedig meglepően kedvesek és emberiek: amennyiben időt áldoz valamire, hozzájárul egy szervezet munkájához, kicsit jobb irányba tereli az egész világot is az ember. Ami persze nagyon boldoggá tesz, hiszen, bármennyire is sablonosan hangzik, jobb adni, mint kapni. A Linkedin-en való megjelenés fontosságáról írt cikkünket itt olvashatjátok.

Borítókép forrása: cointelegraph.com

Hozzászólások