Mire jó a LinkedIn?

Mire jó a LinkedIn?

2016-11-07

A Linkedin mára már 350 milliónál is több tagot számol: másodpercenként ketten csatlakoznak a szakmai közösséghez, Magyarországon pedig minden tízedik percben regisztrál valaki, derül ki a statisztikákból. Az oldal haszna az, hogy általa egyszerűen én hatékonyan hozhatunk létre egy interaktív, mindenre kiterjedő önéletrajzot, amit ráadásul az ismerőseink is szerkeszthetnek: hozzáadhatnak készségeinkhez vagy megerősíthetik azokat. Kollégáink, volt főnökeink pedig ajánlásokat is írhatnak rólunk, így az egész jóval életszerűbb, mint egy mezei önéletrajz, hozzácsatolt ajánlólevéllel. 

A jó profil csodákra képes

linked
LinkedIn: cél a szakmai kapcsolattartás és új
ismerősök szerzése 
Forrás: tesk.hu

Egy precízen és körültekintéssel kitöltött profil nagyon jövedelmező lehet: általa új kapcsolatokra tehetünk szert, így a HR-esek, akik szemfülesen használják a közösségi médiát, új állásajánlatokkal is előállhatnak számunkra.

Az utóbbi években tulajdonképpen pont ez vált a LinkedIn elsődleges céljává, persze burkoltan: a munkaerő közvetítés.  A fejvadász cégek alkalmazottai ez alapján találják meg a szakembereket és próbálják átcsábítani őket egy másik céghez. A profilok pedig, mint már említettem, sokkal hitelesebbek azáltal, hogy az adatokat külső személyek is megerősíthetik, míg egy normál CV-be (Curriculum Vitae: angol szó az önéletrajzra) gyakorlatilag bármit beleírhatunk még akkor is, ha annak semmi valóságalapja nincs.

A LinkedIn használata egyszerű, az oldalon pedig különböző szakmai csoportokhoz is csatlakozhatunk, akár munkáltató alapján is. Tájékozódhatunk a munkaerőpiac legújabb trendjeiről is, ha elég jól tudunk angolul, mivel az összes felület és cikk ezen a nemzetközi nyelven íródott. Ez azonban nem hátrány, sőt. Általa leporolhatjuk angoltudásunkat és új szakmai tudásra tehetünk szert, naprakészek lehetünk. Olvashatjuk népszerű és kompetens emberek írásait is, illetve a Pulse opció által lehetőségünk van tematikus csatornákra is feliratkozni. A cikkekben azonban az a legjobb, hogy közérthető, könnyed stílusban fogalmazzák őket, így bárki számára befogadhatóak és olvastatják magukat. 

Amit a regisztrációról tudni kell

A regisztráció mindenképp ajánlott, akár keresünk állást, akár nem, hiszen ez oldalon számos nagy múltú vállalat álláshirdetése között válogathatunk: ráadásul minket is megtalálhatnak nagyszabású ajánlatokkal. Az oldal eredetileg valós kapcsolati háló kiépítésére készült, ám gyakran teljesen ismeretlen emberek is kapcsolatba kerülnek egymással. Persze jogunk van itt is megszűrni, hogy kinek a megjelölését fogadjuk el. Mérlegeljük, hogy profitálhatunk-e abból szakmailag, ha egy adott személy az ismerősünkké válik. Tartsuk szem előtt, hogy ezt a profilt egy HR-es szúrós szemmel böngészheti át, így ne legyenek olyan embereket az ismerőseink között, akik rossz fényt vethetnek ránk.

Érdemes azt is észben tartani, hogy a LinkeIn agresszíven próbál terjeszkedni: a regisztrációkor tehát legyünk óvatosak, ha nem akarjuk, hogy az összes létező ismerősünk meghívót kapjon általunk erre a közösségi oldalra is. A regisztráció után érdemes az értesítési beállításokat is módosítani, mivel ha ezt nem tesszük meg, naponta akár több levél is landolhat elektronikus postánkban a LinkedIntől, profilunkkal kapcsolatban. 

LinkedIn tagnak lenni alapvetően pozitív dolog, a kezdeti, regisztrációval és kitöltéssel töltött idő hamar megtérül: lehet, hogy álláslehetőségek vagy új, gyümölcsöző kapcsolatok révén, de az sem elhanyagolható, hogy a kitöltés során újra áttekintjük pályánkat és képzettséginket, így önismereti tréningnek is kiváló lehet. 

Borítókép forrása: debrecenbar.files.wordpress.com

 

Hozzászólások