LinkedIn kalauz: mit, miért és hogyan?

LinkedIn kalauz: mit, miért és hogyan?

2016-08-10

A Linkedin a világ legnagyobb üzleti közösségi hálózata, amit 2003. május 5-én indítottak el és üzleti kapcsolatok létesítésére épít. Mára már nagyjából 332 millió regisztrált tagja van a világ 200 országában. 2016 júniusában pedig a Microsoft úgy döntött, felvásárolja a vállalatot. A vételár alapján a LinkedIn piaci tőkeértéke 26,2 milliárd dollár, azaz nagyjából 7,3 milliárd forint.

 

 

A LinkedIn oldalán személyre szabott profilt hozhatunk létre, ismerősöket jelölhetünk be és különböző szakmai és álláskeresési csoporthoz csatlakozhatunk. Az elmúlt években igazi munkaerő-közvetítő szerepet is betölt: sok közvetítő cég használja arra, hogy megtalálja és elérje a legjobb jelölteket. Segítségével átalakul a fejvadászat is: könnyebben érhetnek a cégek olyan szakembereket, akik nem keresnek állást, tehát nincsenek fenn állásközvetítő portálon, ugyanakkor egy érdekes ajánlat esetén elgondolkodnak a váltáson.


Az oldalra történő regisztráció teljesen ingyenes, és a legtöbb funkció is ingyenesen használható. Bizonyos szolgáltatások azonban csak Prémium felhasználóként érhetőek el, a fejvadászok számára pedig egy külön felület áll rendelkezésre.


Miért érdemes regisztrálni a LinkedInre?

  1. Az oldal jelenleg 332 millió felhasználóval rendelkezik, így a világ legnagyobb szakmai hálózata. Akit komolyan érdekel a munka világa, a szakmája és a lehetőségek, annak mindenképp regisztrálnia kell az oldalra.
  2. Ha valaki rád keres név szerint a Google keresőben, akkor a LinkedIn profilod az első, vagy a második helyen fog megjelenni.
  3. Az oldal lehetőséget ad arra, hogy mi magunk határozzuk meg, hogy a kereséskor mi jelenjen meg rólunk a világhálón.
  4. A LinkedIn segít növelni sikerességünket. Személyzetre van szükséged? Olyan probléma merült fel, amit a cégén belül nem tudtok megoldani? Szeretnéd összehasonlítani magad a versenytársaiddal? Ehhez kiváló lehetőség ez az oldal.
  5. El kell érnünk, hogy az a személy, aki keres minket, meg is találja a profilunkat. Ez azt jelenti, hogy a kitöltött profilunkat jól kulcsszavazhatóvá kell tennünk az egyszerű kereshetőség érdekében.
  6. Ha követed a LinkedInt, mindig a legfrissebb hírekkel fogsz rendelkezni a szakterületedről. Olyan információkhoz juthatsz hozzá első kézből, amiről máshonnan nem tudnál értesülni.
  7. A fent nevezett oldal egy folyamatosan frissülő, aktív  Névjegyzék. Ha használjuk a „Find alumni” funkciót, könnyedén megtalálhatjuk akár volt iskolatársainkat, akár volt kollégáinkat is.
  8.  LinkedIn biztosítja nekünk a legjobb lehetőséget arra, hogy láthatóvá és hitelessé váljunk. Ez az online eszköz segít abban, hogy megmutassuk, kik is vagyunk a való világban, és hogy kifejezzük, mennyire értékes munkavállalók lehetnénk.
 

A LinkedInen szakmailag értékes emberekkel vehetjük fel a kapcsolatot, a gazdasággal és az iparágunkkal kapcsolatban olvashatunk érdekes és gondolat-ébresztő cikkeket, posztokat. A szakmai kapcsolatépítés mellett azonban sokan ismerkedésre is használják a LinkedInt. Könnyedén beszélgetést kezdeményezhetünk szakmabeliekkel, akikkel hasonló az érdeklődési körünk és talán még vonzónak is találjuk egymást. A jó kapcsolat alapját képezheti a közös érdeklődés és a hasonló képzettségi szint.

profilinkedin
Egy tökéletes profil
Forrás: recruitingblogs.com

Legyen olyan a profilod, mint egy profié!

Regisztrációkor fontos, hogy a hivatalos nevedet add meg.  Adj meg egy profi leírást a hivatásodról, ami a neved alatt jelenik meg! Az adatlapod kitöltésekor jelöld meg az üzlet-vagy iparágat, amelyben dolgozol! Ha már mindennel végeztél, akkor sem szabad magára hagyni az oldalad! Légy aktív, frissítsd a profilodat, ossz meg releváns híreket! „Add el magad” a bemutatkozásoddal! Mutasd be a munkádat: jöhetnek a képek, videók, prezentációk! Bővítsd a kapcsolati hálódat, hogy egyre többen vegyenek észre, csatlakozz számodra érdekes csoportokhoz!

Ítélet, első látásra

A profilod kialakításánál nagyon fontos, hogy nagy hangsúlyt fektess a megfelelő képek kiválasztására. Mutatjuk, hogy miket kell elkerülni!

1. A tükrös szelfi nem a LinkedIn-re való! Ha a fürdőszobádban készült teljes alakos képet töltöd fel magadról erre az oldalra, az éppen azt fogja tükrözni, hogy mennyire nem vagy profi, akár Hugo Boss öltönyt viselsz, akár nem.

2. Nincs filterezés, sem macskás képek! Ezek a képek aranyosak a Facebookon, de nem a LinkedIn profilodban, így ha vérprofinak akarsz látszani, ezeket kerülöd. (Persze kivéve, ha állatorvos vagy, akkor beleférhet az állatos kép!)

3. Kerüld a komolykodást! Ha a képeidről az sugárzik, hogy annyira komolyan veszel mindent, hogy már igazából élni sincs kedved, akkor azt a profilodat nézegető HR szakember is kiszúrja majd. Villantsd inkább ki a fogsorod egy őszinte mosolyban, ez minden képen jól mutat, főleg, ha a vetélytársak legyőzéséről van szó. Ez azt fogja sugározni, hogy szavahihető vagy és új munkaadóid szívesebben csapnak majd le rád.

4. Ne vágd le magad egy képből, illetve ne csak az arcod egy részét mutasd meg. Tartsd észben, hogy te egy teljes ember vagy, mutasd meg magad bátran mondjuk mellkastól felfelé. Ez azt mutatja, hogy magabiztos vagy, de mégsem hivalkodó.

+ Az aranyszabály: Mindig tölts fel valamilyen képet magadról, még akkor is, ha nem felel meg tökéletesen a fent leírt pontoknak, mert ha az eredeti üres sziluett képet hagyod fent, heted annyi esélyed van az álommunka megtalálására, mivel ennyivel kisebb az esélye annak, hogy a profilodra kattintanak, ha nincs képed. Ráadásul ezzel azt is bizonyítod a profilodat nézegetőknek, hogy nincs elég önbizalmad.

Ugye, te sem gondoltad volna, mennyi mindenre kell figyelni egy profil kitöltésénél és egy megfelelő kép kiválasztásánál? Ne aggódj, ha odafigyelsz és betartod tanácsainkat, rengeteg ajánlatot kapsz majd és a LinkedIn egészen új élményekkel szolgál majd, mint közösségi háló.

 

Borítókép forrása: inc.com

Hozzászólások