Hibák, amik alááshatják a hírneved a munkában

Hibák, amik alááshatják a hírneved a munkában

2016-09-16

Warren Buffett híres arról a mondásáról, miszerint minden cselekedetedet úgy kell végrehajtanod, hogy előtte végiggondolod, hogy mi történne, ha ez másnap a lapok címoldalán jelenne meg, és milyen hatással lenne az az életedre? Más néven, érdemes a jó hírnevedet megvédeni és mindent helyesen csinálni, hogy ne szólhassanak meg semmiért. A tippeket Betty Liu újságíró szolgáltatta a LinkedIn profilján.

Sokunk elkötelezetten kiáll a meggyőződései mellett, azonban mikor apró dolgokról van csak szó, amik megkönnyítenék az életünket, képesek vagyunk elbizonytalanodni. Ezeket pedig az emberek képesek felhasználni ellenünk akkor, amikor jellemeznek minket. Elég egyet hibázni, máris megbélyegeznek minket, ez pedig már rajtunk is marad, mivel az emberek szájról-szájra adják a hibánkat, még akkor is, ha fogalmuk sincs igazán arról, kik is vagyunk mi. Ha pletykáról van szó, arra mindenki és mindig kapható.

Miket kell tehát szem előtt tartani, hogy ne bélyegezzenek meg minket főnökeink, munkatársaink?

1. Negatív szemlélet

Már korábban is írtunk róla, hogy a pletyka néha engedélyezett, sőt szükséges része is a munkahelyi életnek, mivel ez rokonszenvet idéz elő a pletykáló felek között. És igen, a pletyka általában valami negatívat is tartalmaz a munkahelyünkről, vagy az ott dolgozó valamelyik személyről. Néha azért érdemes valakit vagy valamit dicsérettel is illetni, hogy ne tudják azt mondani rólad, mennyire rosszindulatú vagy...

2. E-mailek olvasása a meetingen

Ezt a hibát rengetegen elkövetik, ez azonban nagyon visszataszító lehet annak, aki éppen beszél. Pedig mindenki számára fontos, hogy hallja és felfogja, miről is van szó egy értekezleten. Tedd hát el a telefonod, amikor belépsz a tárgyalóba, így senkit nem sértesz meg és képben is leszel a megtárgyalt ügyekkel kapcsolatban.

3. Nem feltűnni a bemutatkozásoknál

Nem érdekes, mennyire fejlett a mai technika, semmi sem múlhatja felül a szemtől-szemben való találkozásokat. Így van ez a munkahelyeden is. Emiatt fontos, hogy mindenhol ott legyél, ahol az új kollégákat bemutatják és figyelj is rá, hogy kik ők és mi lesz a feladatuk a cégnél.

Az érdektelenség komolyan alááshatja a hírnevedet és ezzel együtt a karrieredet is. Ebből kifolyóan, ha valakinek megígéred, hogy holnap elküldesz neki valamit, tedd meg azt időben, ne feledkezz meg róla. Az ígéreted megszegése és elfelejtése is ugyanahhoz a következményhez vezethet, mint az előbbi, mivel az emberek mindenre emlékszenek. Még akkor is, ha nem hívják fel rá a figyelmed.

4. Helyesírási-és nyelvtani hibák

Mindenkinek lehetnek rá kifogásai, miért nem figyel jobban oda a helyesírási hibákra és elírásokra, azonban mentségünk nem lehet rá: tudni kell helyesen és pontosan írni annak érdekében, hogy komolyan vegyenek minket és ne tudjanak leírni. Ezekre főleg a feletteseid felé kell figyelni, a neked dolgozók talán kevésbé veszik majd komolyan a dolgot: legalább nem kell tartaniuk attól, hogy ha ők hibáznak, majd megrovást kapnak tőled. Vigyázz, ne tűnj gondatlannak!

5. Hazudozás

Ez nyilvánvaló, már a Harry Potterből is megtanulhattuk, hogy hazudni bűn. Ez alól szintén nem kivétel a munkahelyi hazugság sem. Sokan szeretnek szépíteni, kozmetikázni a dolgokon, azonban egy végen belül nagyon egyszerű utána nézni a történéseknek. Ahogy a mondás is tartja: a hazug embert pedig hamarabb utolérik, mint a sánta kutyát..

6. Hanyagság

Ma már az is belefér, ha egy informatikai cégnél dolgozunk, hogy farmerban és pólóban járjunk munkába, azonban ez nem azt jelenti, hogy állandóan úgy kell kinéznünk, mintha csak a boltba ugrottunk volna le vásárolni vasárnap reggel.

Tanuld meg, hogy ha slamposan jársz munkába, nem úgy fognak kezelni, mintha te lennél a legjobb szakember, még ha az is vagy, mivel a külsőd nem jelzi vissza a professzionalitást. Néha persze engedélyezhetsz magadnak laza napokat, de a napok többségén öltözz inkább irodai viseletbe.

7. Késés

A legtöbb ember napja annyira be van táblázva manapság, hogy ha valaki már öt percet is késik, bedől az egész napi programjuk. Persze akkor még nem említettem, mennyire udvariatlan dolog elkésni. Belátom, vannak olyan helyzetek, amikben elkerülhetetlen, hogy késs, azonban érdemes inkább úgy tervezni minden találkozót, hogy hamarabb odaérj, rászámolni néhány percet a dologra. Ha pedig ez semmiképp nem megoldható, vagy biztosan el kell késned, írj legalább egy üzenetet annak, aki vár rád, hogy késni fogsz, így legalább tudja majd, hogy van ideje még megírni egy e-mailt, vagy meginni egy kávét az érkezésed előtt...

Reméljük, hogy hasznos tanácsokkal szolgáltunk és segíthettük szakmai fejlődésed. Olvasd el többi cikkünket is a Tippek, tanácsok témában, ezekből is rengeteget lehet okulni.

Borítókép forrása: vet-force.org

Hozzászólások