A munkahelyi stressz jelei

A munkahelyi stressz jelei

2016-09-16

Annak ellenére, hogy imádod a munkád, még kikészülhetsz teljesen a rád nehezedő feszültségtől. És persze ez a stresszes életmód tönkreteheti az egészségedet  és a hangulatodat is elronthatja. Fel kell tudnod ismerned a jeleit, hogy a munkád az egészséged rovására megy és csökkentened kell a terheidet is, azon nyomban.

Ezek tehát a jelei annak, hogy a munkád tönkretesz idegileg:

1. Gondjaid vannak az alvással

A stress.org honlapján olvasható, hogy a rémálmok és az álmatlanság egyértelműen stresszes helyzetre utalnak az életedben. Ha tehát a magánügyeid rendben vannak és az egészségedet is rendben találod, biztos, hogy a munkád körüli stressz nem hagy nyugodtan pihenni éjszakánként. Érdemes tehát elgondolkodnod, hogy mi okozza a munkahelyi stresszt: talán túl sok dologra kell figyelned? Esetleg a főnököd elvárásai tűnnek teljesíthetetlennek? Az éves beszámoló vagy  esetleg egy függőben lévő probléma nem hagy nyugodni? Mindenképp gondolkozz el ezen és próbáld meg rövid úton megoldani, legyen ez a legfontosabb, hogy másnap már kipihenten és üdén ébredhess!

2. Savlekötőre van szükséged?

Ha az asztalodon Rennie vagy Quamatel van és szinte cukorka helyett fogyasztod? Biztosan komoly stresszel kell megküzdened minden nap! A kutatók már 2009-ben bebizonyították, hogy a reflux összefüggésbe hozható a munkahelyi stresszel. Hogyha tehát folyamatosan émelyegsz és ég a gyomrod, szinte biztos, hogy közel állsz a kiégéshez.

3. Gyakori fejfájás

Rengeteg dolog okozhat fejfájást, így ha 2 hétnél tovább tart a fejfájós időszakod, érdemes meglátogatni a háziorvosod. Persze az is bőven elég lehet az elűzésére, ha végre megoldódik az a helyzet, ami miatt stresszelsz, mondjuk túlesel az éves ellenőrzésen. A healtline.com-on ez áll: "A folyamatosan fennálló mentális stressz károsíthatja a mentális egészséged és a testi jólléted is, ha nem kezeled hatékonyan."

4. Fogcsikorgatás

Azon kapod magad a gép előtt ülve, hogy csikorgatod a fogad? Vagy éjszaka a párod költ fel emiatt? Esetleg a meetingek közben is ezt csinálod? A folyamatos idegeskedés és stressz pont ezt okozza, ez pedig hosszú távon a fogzománcod kopásához és állkapcsi fájdalmakhoz vezethet. Ugye ezt Te sem akarod megvárni?

5. Feledékenység

Te is elfelejted a határidőket, kiesik a fejedből, amit ígértél valakinek, esetleg nem jelensz meg a főnököddel szervezett találkozón sem? Elhanyagolod az eddig minden percedet magába foglaló naptáradat? Ezek azok a szimptómák, amik azt mutatják, hogy kórosan sok stresszben van részed. A The Wall Street Journalben Heidi Mitchell így ír erről a tünetről: "Azok az emberek, akik magas stressz szinttel élik a mindennapjaikat, talán képesek fókuszálni az előttük álló feladatra, de gyakran megfeledkeznek az azon kívüli teendőikről... Egy friss kutatás szerint a demencia és más memóriával kapcsolatos betegségek kockázata jóval magasabb azoknál az embereknél, akik stresszes munkakörnyezetben dolgoznak."

6. Dühkitörések

Amennyiben alapvetően nyugodt ember vagy, ám egy ideje otthon és a munkahelyeden is dühkitörések törnek Rád, elveszíted a türelmed a családoddal vagy a kollégáiddal szemben, lehetséges, hogy a munkád elszívja az életenergiád. Ha tehát ezekkel a dühkitörésekkel küzdesz, érdemes leülnöd és végiggondolnod, mi is zavar igazából.

7. Pánikrohamok

Amennyiben nincs diagnosztizált pánikbetegséged, a munkahelyeden mégis Rád törnek néha a pánikroham hullámai, nagyon valószínű, hogy azokat a stressz okozza. A pánikroham általában gyors szívverésben, izzadásban, remegésben, hányingerben, hidegrázásban vagy mellkasi fájdalom formájában nyilvánul meg. Ha ilyen tüneteket tapasztalsz, mindenképp fordulj orvoshoz, minél előbb!

A leírtak után már csak egy dolgot hagytunk ki, amiben szerintem mindenki szenved. Ha vasárnap este levertnek és depressziósnak érzed magad, esetleg félsz, az is biztos jele annak, hogy semmi kedved már visszamenni a mókuskerékbe. Bármennyire is szereti az ember a munkáját és bármennyire is fontosnak tartja azt, ha az itt leírtak közül kettőt-hármat rendszeresen tapasztal, talán érdemes váltani, de legalább is elgondolkodni azon, mit okozza ezeket a negatív érzéseket, olyan gyorsan, amilyen gyorsan csak lehet!

Borítókép forrása: divany.hu

Hozzászólások