Így veheted rá magad a koránkelésre! Vége a rohanásnak!

Így veheted rá magad a koránkelésre! Vége a rohanásnak!

2017-01-26

A sikeres emberek egyik jellemzője, hogy embertelenül korán kelnek. Szinte túl vannak egy fél munkanapon, egy edzésen, a reggeli és kávé kombináción is, mire mások felébrednek. Ilyen pacsirta típusú ember például a nemrég leköszönt first lady Michelle Obama, az Apple vezérigazgató Tim Cook és még sokan mások: érdemes minden sikerorientált álmoszuszéknak példát venni róluk!

A reggelekbe, ha valaki szeret az utolsó pillanatig aludni és egyszer-kétszer még a szundi gombot is megnyomja, amit egyébként az alvásspecialisták kifejezetten károsnak tartanak, akkor alig ideje elkészülni és a reggeli stressz befolyással lesz az egész napra.... Hogy ezt elkerülhesd, át kell rendezned kicsit a szokásaidat, ennek pedig már az előző este neki kell kezdened!

A szokások, amiket be kell iktatnod az esti rutinba:

1. Az ébresztőórát tedd a szoba másik végébe!

Ez a trükk Gretchen Rubin amerikai írótól jön, aki rengeteg boldogsággal és lelki harmóniával foglalkozó könyv szerzője. Érdemes belegondolni, mivel ez tényleg kiváló motiváció arra, hogy az ember felkeljen, hiszen az órát muszáj lenyomni, de miután egyszer már felkeltük, jóval kevesebb késztetést érzünk majd arra, hogy visszafeküdjünk az ágyba.

orak
Az ébresztőóra nagy mumus lehet.
Forrás: Pinterest

2. Kulcsok, iratok, táska, pénztárca egy helyen

A reggeli rohanás közepette az ember könnyen elfelejt dolgokat, ha nincs minden egy helyen, illetve rengeteg idő elmegy azzal, hogy összevadásszuk az összes induláshoz szükséges dolgot, ha mindent máshol  raktunk le a lakásban. Ennek elkerülése érdekében érdemes mindent egy helyen tartani vagy este összeszedni, amire szükségünk lehet, hogy indulás előtt ne teljen ezzel az időnk.

3. Nézzük meg az időjárás-előrejelzést is!

Esténként érdemes megnézni, milyen időt jósolnak a következő napra, mivel ez megkönnyíti a következő napra szánt outfit kiválasztását, illetve ha például másnapra ónos esőt vagy hóvihart jósolnak, akkor tudni fogod, hogy holnap reggel a szokásosnál korábban kell kilépned az ajtón.

idojaras
Nem mindegy, milyen időre kell készólni másnap!
Forrás: magyarvagyok.info

4. Találd ki fogmosás közben, mit veszel fel holnap!

Miután ellenőrizted a következő nap időjárását, már nem lesz nehéz ahhoz megfelelő öltözetet választani. Fogmosás közben ráérsz elgondolkodni azon, mit is van kedved felvenni másnap és ezzel rengeteg időt spórolsz, mert reggel nem kell a szekrény előtt állnod és gondolkodni azon, mit is kellene felvenni vajon és mi-mihez illik.

 

5. Osztozkodás vagy szinkronizáció?

Minden pár kicsit más, van, akik együtt szeretnek mindent csinálni reggel: együtt kávéznak, reggeliznek, együtt mosnak fogat, míg mások éppen megpróbálják egymást elkerülni, hogy ne zavarják meg a párjukat a készülődésben. Akárhogy is legyen, beszéljétek meg, hogy induljon a reggel, így sokkal kevesebb stresszben lesz részetek és nem kell majd egymásra várnotok.

morning
A reggeli rutint érdemes előre megbeszélni!
Forrás: Shutterstock

6. Ebéd és víz

Esténként, ha lehetséges, csomagolj magadnak valami ételt másnapra. Ezáltal biztos hozzájutsz majd az ebédhez, még akkor is, ha nincs időd elmenni a többiekkel a közeli étterembe ebédelni. Amennyiben ételt szoktál rendelni, azt is tedd meg az előző este, így nem kell ezzel kezdened a napot. Lefekvés előtt igyál meg egy pohár vizet is. Ez sokaknak könnyebbé teszi a felkelést, mivel a szükség nagy úr... Ezáltal pedig sokkal hidratáltabb is elszel és jóval kevesebb ráncod lesz. Dupla haszon!

Reggeli tippek:

1. Felejtsd el a szundi gombot!

Nagyon jól tudjuk, hogy nagy a kísértés még 5 perc alvásra, de az alvásszakértők szerint csak egyre nehezebben és fáradtabban ébredünk, ha néhányszor lenyomjuk a szundi gombot, mivel a tulajdonképpen pihentető alvásig az 5-10 perces szünetekben esélyünk sincs eljutni, mivel ezek a ciklusok 1,5 órásak.

2. Forró zuhany helyett hűvös, hűsítő fürdő

A reggeli meleg fürdő nem túl jó ötlet, mivel a testmagunk hőmérséklete hajnalban a legmagasabb, 37,5 Celcius, így ilyekor inkább arra van szükségünk, hogy lehűljünk, tehát a langyos reggeli zuhany a legjobb megoldás, ezáltal biztos fel is ébredünk. A meleg zuhanyra este lesz szükségünk, hogy megnyugtassuk a testünket és az alvásra hangolódjunk.

3. Ne égesd oda a reggelid!

reggeli
A kávé mellé a reggelit se felejtsd el!
Forrás: CairoScene

Sokan kihagyjuk a reggelit, pedig ez a nap legfontosabb étkezése. Amennyiben rá akarjuk venni magunkat, hogy időben elkészüljünk a zuhanyzással és öltözéssel, érdemes a reggelinket berakni még fürdés előtt a pirítóba, vagy odatenni a reggeli tojást megfőzni, esetleg bekészíteni egy bagettet a sütőbe, így meglesz a megfelelő motiváció a gyors cselekvésre, mivel biztosan nem akarjuk tönkretenni és odaégetni a reggelinket. Persze ha nem akarunk kapkodni, reggelire bőven megfelel egy joghurt, egy protein shake vagy egy smoothie is, ezekből is nyerünk elég energiát a reggel indításához. (Ezeket ráadásul magunkkal is tudjuk vinni, ha épp rohanásban lennénk, és mégsem lenne időnk elfogyasztani őket.)

Tippek, amik könnyebbé teszik az életed:

  • Vásárolj rengeteg ugyanolyan zoknit, hogy ne a párok összevadászásával teljen az időd.
  • Legyen egy kapszulagardróbod: olyan darabok, amik egymással szabadon kombinálhatóak, így nem kell majd azon stresszelned, hogy összeillenek-e a darabok, amiket hirtelen kivettél a szekrényből. Tekints erre úgy, mintha ez lenne az "egyenruhád".
 

Borítókép forrása: hahao.cn

Hozzászólások