Fehérjeturmixok és az egészség

Fehérjeturmixok és az egészség

Mennyire egészségesek a különböző gyümölcsturmixok és frissítők, ha tejet vagy fehérjeport teszünk beléjük?

Miért érdemes turmixokat fogyasztani?

A turmixok nagyon egészségesek és amellett változatosak és egyszerűen elkészíthetőek. Sokféle gyümölcsből készülhetnek csak példáként banánból, narancsból málnából, barackból. Ezek után jöhet a tej (mandula, kókusz vagy egyéb laktózérzékenyeknek ajánlott termék), joghurt, víz vagy üdítő (figyelem magas a cukor tartalma) és már kész is a laktató reggeli. A különböző vitaminokkal teli italnak hála energiával lehet kezdeni a napot. Aki sűrűbben szereti az szórhat rá chia vagy lenmagot, de kerülhet rá mandula vagy kókuszreszelék is, ezektől csak még egészségesebb lesz.

Mi a különbség a shake és a smoothie között?

A hagyományos smoothie

Többnyire egészségesebb mint a shake. Akkor a legjobb, ha csak gyümölcsöket turmixolunk össze. Ha az alap nem elég lágy vagy édes, akkor még  joghurtot, tejet, gyümölcslevet is hozzáadhatunk. Az italunk táplálóbb ha mézzet és fehérjeport is hozzáadunk. A smoothiet szokták étkezést helyettesítőként fogyasztani , de desszertként is kínálhatjuk. Reggelire a gyümölcsös verzió a jobb, a cukortartalom miatt, este pedig egy lightosabb zöldséges vagy fehérjés verziót ajánlunk; telít és jótékony hatású a szervezetre.

A hagyományos shake

A shakeket eredetileg édességként tálalták, étkezést helyettesítőként kevésbé használatosak. Alapjuk nem gyümölcs, hanem tej, fagyi és különböző ízű porok. A shakek tetejére kedvünk szerint kerülhet tejszínhab, szirupok, csokireszelék, keksz stb. Emiatt a shake eléggé gazdag kalóriában és cukrokban is. Azt is fontos megjegyezni, hogy a shakek is lehetnek egészségesek, ha nem teszünk bele cukrot tartalmazó összetevőt.

Fehérjeturmixok

Annak ellenére hogy nagyon sokan ellenzik a fehérjeturmixokat, ma már egyre elfogadottabbak és elterjedtebbek. Többféle ízesítésben kaphatóak és elég csak simán vízben vagy tejben feloldani és máris fogyaszthatóak. A fehérjeturmix sokkal költség- és energiatakarékosabb és általa pillanatok alatt fehérjéhez juttatható a szervezet. Fogyasztása edzés után 30 perccel illetve reggel vagy este ajánlott.

Miért fontos a fehérjebevitel?

Az immunrendszer megfelelő működéséhez elengedhetetlen a fehérje, a vér pH értékét is egyensúlyban tartja. A megfelelő napi szükséglet 70-80 g fehérje, ez a mennyiség egyrészt a testtömeggyarapításhoz, másrészt az elhasznált fehérje pótlásához elegendő. Az izomzat építése során szüksége van a szervezetnek fehérjére. A fogyókúrázók többnyire az izmukat veszítenék el a kevesebb tápanyagbevitelekor, ezért fontos a fehérjeutánpótlás. A fehérjetartalmú ételek fogyasztása továbbá azért is közkedvelt, mert gyorsítja az anyagcserét. Természetes fehérjeforrások: tojás, túró, sajt, csirkehús, halak, hüvelyesek, tej.

A borítóképek forrása: pixabay.com

Hozzászólások