Lenmagolaj: a legjobb omega-3 forrás!

Lenmagolaj: a legjobb omega-3 forrás!

A lent nem igazán kell bemutatni senkinek, a magvából készült olajjal viszont annál érdemesebb megismerkedni. A lenmagolaj rengeteg omega-3 zsírsavat tartalmaz, aminek számos jótékony hatása van.

 

A lenmagolaj egészségmegőrző hatásai

A lenmagolaj tartalmazza a legtöbb telítetlen omega-3 zsírsavat a természetben, csak a halolaj veszi fel vele a versenyt, aminek kicsit jobb a hasznosulása, mint a lenmagolajnak. Azonban utóbbi is kitűnő választás, főleg a vegetáriánusok számára.

lenmagolaj
A lenmag és a belőle készült olaj is rengeteg ásványi anyagot tartalmaz!
Forrás:breakingmuscle.com

Ezen kívül a lenmagolaj tartalmaz még B1-, B2-, C- és E-vitamint, valamint karotint, ami az A-vitamin egyik előanyaga. Gazdag cink és vasforrás, de megtalálhatóak benne olyan ásványi anyagok is, mint például a magnézium, foszfor, kálium, kalcium.

Segíti a fogyást

A lenmagolaj természetes hashajtóként hat, így tartja mozgásban a bélrendszert. Ezáltal a szervezet hamarabb megszabadul a méreganyagoktól. Egy 2015-ben megjelent tanulmány szerint nemcsak a fogyást segíti elő, hanem a gyulladásokkal szemben is hatásos. Vivőanyagként szolgál más esszenciális zsírsavak számára is.

Megszünteti a székrekedést és a hasmenést

Székrekedés esetében a táplálék lassabban mozog a bélrendszerben és olyan problémákat okoz, mint a puffadás, szélgörcsök, hátfájás.  Már a népi gyógyászatban is megjelent az az ajánlás, hogy érdemes lenmagolajat itatni a székrekedésben szenvedőkkel.

Bármennyire is furcsának tűnik egy új tanulmány szerint nem csak a székrekedésre, de a hasmenésre is jótékony hatással van a lenmagolaj. Ez a kettős hatás azt bizonyítja, hogy a lenmagolaj nagyon egészséges az emésztőrendszernek.

Segít a rák elleni küzdelemben

Az elmúlt időben nagy népszerűségnek örvendenek a természetes rákellenes szerek. A lenmagolaj pedig olyannyira kiemelkedik közülük, hogy szerepel a Budwig-diétában is.

Egy 2015-ös tanulmány szerint a lenmagolajban található ALA zsírsav csökkenti a mellrák sejtjeinek növekedését. Egy másik ajánlás szerint a lenmagolaj fogyasztása kimondottan ajánlott a mellrákkal küzdőknél.

 

Eltávolítja a narancsbőrt

Természetes megoldást keresel a narancsbőrre? Nem is kell tovább keresgélned, ugyanis a lenmagolaj erre is tökéletes megoldás. Ahogy egyre idősebbek leszünk, úgy csökken szervezetünk kollagén termelése, a folyamatos lenmagolaj-fogyasztás viszont megnöveli a szervezet kollagén termelését. A bőr strukturális változásai miatt, ideértve a kollagén alacsony szintjét, elvékonyodik a bőr felső része, és láthatóvá válnak a zsírszövet egyenlőtlenségei. A lenmagolaj rendszeres fogyasztása viszont látványos javulást hoz a cellulitiszes bőrben.

Jó hatással van az ekcémára

Az ekcéma egy gyakori bőrbetegség, ami száraz, égő, viszkető bőrt okoz, mely felhólyagosodik, kirepedezik. Az ekcéma okozója a legtöbb esetben valamilyen allergia. Az allergia okozója lehet étel, de sokszor valamilyen vegyszer vagy a bőrünkkel érintkező anyag. Az esszenciális zsírsavak, ezáltal a lenmagolaj is táplálja és javítja a bőr rugalmasságát így javítva a bőrproblémákon.

Sokat tesz a szív egészségéért

Kutatók bebizonyították, hogy az alfa-linolénsavat tartalmazó ételek, így a lenmagolaj is, segítenek szívbetegségek megelőzésében és kezelésében. A tanulmány azt is sugallja, hogy aki sok alfa-linolénsavat fogyaszt, kisebb valószínűséggel fog végzetes szívrohamot kapni.

Kezeli a Sjöngren-szindrómát

A Sjöngren-szindróma egy autoimmun betegség, amit 6 tünetről szoktak felismerni, ezekből a két legjellemzőbb a szem-, illetve szájszárazság. Egy tanulmány összefüggést talált a lenmagolaj-fogyasztás és a Sjöngren-t kísérő szemszárazság mértéke között. Azoknál a betegeknél, akik napi 1 kapszula lenmagolajat fogyasztottak, csökkent a szem szárazsága.

A lenmagolaj mellékhatásai és reakciói gyógyszerekkel

 

Az emberi szervezet nagyon jól tolerálja a lenmagolajat, nagyon kevés ismert mellékhatása van. Szájon át alkalmazva nem igazán okozhat problémát, de napi 30g-nál nagyobb mennyiség fogyasztása nem ajánlott, ugyanis hasmenést és kiszáradást okozhat.

Abban az esetben érdemes az orvos véleményét kikérni, ha az alábbi gyógyszerek valamelyikét szedjük:
- Vérhígító: Az omega-3 zsírsav erősítheti a vérhígító hatását.

- Vércukorcsökkentők: Az omega-3 zsírsav növelheti a vércukorszintet, ezért több gyógyszerre lehet szükségünk.

- Ciklosporin: Egy immunszupresszáns, amit transzplantált betegek kapnak. A gyógyszer hatékonyságát csökkenti az omega-3 zsírsav.

Nem férhet hozzá kétség, hogy a lenmagolaj az omega-3 zsírsavak legjobb forrása. Több olyan ásványi anyagot és vitamint tartalmaz, ami a modern diétákból hiányzik illetve a vegetáriánusoknak is szükségük van rájuk.

Forrás: https://draxe.com/flaxseed-oil-benefits/

A borítókép forrása: breakingmuscle.com

Hozzászólások