Kókuszvirág cukor vagy pálmacukor: jobb a kristálycukornál?

Kókuszvirág cukor vagy pálmacukor: jobb a kristálycukornál?

Minden egészségtudatos ember megpróbálja kerülni a hatalmas mennyiségű finomított cukrot, amely a mai rohanó világban ránk szakad. Az alternatívák tárháza pedig kimeríthetetlen. Korábban mi is írtunk már a természetes édesítők pozitív hatásairól, de erre egy cikk nem volt elég. Ma a kókuszvirág cukorral, vagy másik nevén pálmacukorral ismertetünk meg Titeket!

Pálmacukor vagy kókuszvirág cukor

A kókuszvirág cukorként eladott cukrot, ha jó minőségű, a kókuszpálma virágjából állítják elő. A neve nagyon szépen cseng, de azért ez is cukor! A kókuszvirág cukor néven futó termék 75 százalékát egyszerű cukrok alkotják: így szacharózból, glükózból és fruktózból áll, mint minden más cukor. Egy teáskanál pálmacukor 15 kalóriát tartalmaz, ahogyan egy teáskanál nádcukor is, illetve épp fél kalóriával kevesebbet, mint 1 teáskanál klasszikus, cukorrépából kinyert kristálycukor. A pálmacukor glikémiás indexe 54, ami azért tényleg kevesebb a kristálycukor 58-as glikémiás indexénél. De ez nagyon kis eltérés, így emiatt kókuszvirág cukorra költeni nem túl bölcs gondolat. Használhatunk azonban eritritet, ha alacsony glikémiás indexű édesítőre vágyunk.  A kókuszvirág cukor tartalmaz kevés inulint, azaz növényi rostot és magas az ásványi anyag-, és vitamintartalma is: tartalmaz vasat, C-vitamint, foszfort, magnéziumot, illetve cinket is. Ezen kívül pedig antioxidánsok, így polifenolok, flavonoidok, illetve antocianinok is vannak benne.

 
cukor
A kókuszvirág cukor is ugyanolyan cukor, mint a többi, viszont több ásványi anyagot és vitamint tartalmaz!
Forrás: Uses of Coconut

Az Amerikai Diabétesz Szövetség arra figyelmeztet, hogy az üzletekben kapható kókuszvirág cukor nádcukorral és egyéb összetevőkkel lehet dúsítva, és egészségügyileg nem kedvezőbb, mint a hagyományos cukorfajták. A kókuszvirág cukor íze azonban valóban különleges, kicsit a barna cukorra emlékeztet, illetve az állaga sokkal finomabb, és nem olyan homogén szerkezetű, mint a kristálycukroké. Így levonhatjuk a következtetést, hogy itt is inkább gasztronómiai különbségek vannak főleg, mintsem egészségügyiek. 

2014-ben a kókuszvirág cukor volt a legfenntarthatóbb cukorforrás, mivel ennek az előállításához kell a legkevesebb üzemanyagot és vizet felhasználni, illetve semmiféle kémiai módosításon nem megy át a gyártási folyamat során!

A kókuszolajról, illetve kókuszzsírról itt olvashattok, míg a kókusztejről és a kókuszkrémről ebben a cikkben írtunk

Borítókép forrása: sweetcoconutkiss.com

A cikkhez felhasznált források:

http://www.livestrong.com/article/367337-what-are-the-benefits-of-coconut-sugar/

http://www.diabetes.org/food-and-fitness/food/what-can-i-eat/making-healthy-food-choices/coconut-palm-sugar.html

 

Hozzászólások