Így élheted túl az influenzaszezont betegség nélkül!

Így élheted túl az influenzaszezont betegség nélkül!

A felnőttek átlagosan három megfázást szednek össze az őszi-téli időszakban és egyszer az influenza is mindenkit elér általában. Ennek persze nem muszáj így lennie, még akkor sem, ha nem adatjuk be az éves influenzaoltást, amiről már írtunk. A hosszú, gyakori és alapos kézmosáson kívül is tehetünk még az egészségünk megőrzése érdekében. Mutatjuk, hogyan!

 

1, Egyél joghurtot reggelire!

recipe
Reggelire együnk valami olyat, amiben probiotikumok vannk!
Forrás: Colorful Recipes

A bélflóránkat egészségesen tudjuk tartani, ha naponta bejuttatjuk a megfelelő mennyiségű probiotiukomot és további jó baktériumokat. Ezzel megkíméljük a beleinket a stressztől, amit a fertőzések okoznának, így a szervezetünk könnyebben birkózik meg azokkal. Egy 2011-es felmérésből kiderült, hogy ha valaki naponta juttat be kefírrel, joghurttal probiotikumokat, 12 százalékkal kevesebb felső légúti fertőzést kap el, illetve 2 nappal gyorsabban múlnak el a megfázás tünetei. Ha szeretnél házilag joghurtot készíteni, akkor itt nagyon jó alapanyagokat találhatsz hozzá: Joghurt készítés, oltóanyagok

2, Szellőztess és párásíts!

A gyakori szellőztetés megmenthet minket a megbetegedéstől, még akkor is, ha egy helyiségbe vagyunk zárva a már beteg kollégával. Amennyiben az ebédidőnk engedi, menjünk ki sétálni egy kicsit, ezzel szintén óvhatjuk magunkat a megbetegedéstől. Azok az emberek is kisebb eséllyel kapják el a betegségeket, akik gyakran edzenek a szabad levegőn, mivel ez immunerősítő hatással is bír.

paras
A párásítással megelőzhető a száraz köhögés és éjszaka is jobban aludhatunk tőle!
Forrás: Napidoktor

Az új építésű lakásokban és a régi panelekben gyakran száraz a levegő, ez pedig sokat ronthat a köhögéses, torokfájásos tüneteken. Ha tehát tudjuk, hogy a lakásunk levegője száraz, párologtassunk! Ez főleg az őszi-téli időszakban fontos, mikor nem szellőztetünk olyan gyakran. Így kisebb lesz a kórokozók túlélési esélye is. 

3, Gombával az egészségért!

A vezető amerikai táplálkozási lap hasábjain jelent meg a cikk nemrég, amelyben leírják, hogy aki sok shiitake gombát fogyaszt, jóval több T-sejttel rendelkezik. Az immunrendszerünkben ezek a sejtek felelősek a vírusfertőzésekre adott válaszért és azok legyőzéséért is. Azok az emberek tehát, akik több ilyen sejttel rendelkeznek, kevésbé hajlamosak a vírus okozta megbetegedésre is.

Sokat segíthet az is, ha megfelelő mennyiségű antioxidánst fogyasztunk: a káposzta és a brokkoli a legjobb választás lehet, hogy megelőzzük a szabadgyökök kialakulását. 

4, Kerüljük az orrukat fújó, beteg embereket!

orrf
Az orrfújáskor a kórokozók akár 6 méterre is repülhetnek!
Forrás: Netdoctor.com

Elsőre durvának tűnik, de ez a legjobb lehetőségünk, hogy elkerüljük a vírusokat. A papírzsebkendő nem feltétlenül fogja fel a kiáramló bacikat, amik az orrfújás során távoznak a betegek szervezetéből, így ezek jóval nagyobb eséllyel kerülnek a levegőbe és ha a közelben vagyunk, a mi nyálkahártyánkra. A vírusok ilyenkor akár 6 métert is utazhatnak, tehát ha véletlenül egy beteg ember mellé ülnénk le a tömegközlekedésen, érdemes elnézést kérve odébb állni. Tényleg ez a legjobb védekezés!

 

5. Ne fogdosd a szád és az arcod!

Nem érdemes az arcunkat és a szánkat fogdosni nap közben, amikor hozzányúlunk olyan papírokhoz, kilincsekhez és gépekhez, amit mások is fogdostak. Gondoljunk bele: elég, ha csak egy beteg kollégánk főzött előttünk kávét a kávégépen, máris rajta van az összes baci és vírus, amitől mi megpróbáljuk megóvni magunkat. Amennyiben eljuttatjuk a szánkra, orrunkra, szinte biztos, hogy a nyálkahártyánkra is bejut a betegség. Ezt egyszerűbb mondani, mint megtenni, ugyanis átlagosan háromszor kapjuk a kezünket az arcunk elé óránként és nyúlunk az arcunkhoz. Érdemes tehát tényleg gyakran kezet mosni!

6. Alvásidő meghosszabbítva

A legutóbbi felmérésekből kiderült, hogy akik 7 óránál kevesebbet alszanak, háromszor olyan gyakran kapnak el különböző betegségeket, mint akik legalább nyolc órát alszanak naponta.

alvas
Aludjunk többet, jobb egészségnek örvendünk majd!
Forrás: Fitneass

7. Cink tabletta: immunerősítő a javából!

A Cink az egyik olyan vitamin, amit tablettákból is képes hasznosítani a szervezetünk, tehát amint levertnek érezzük magunkat, érdemes elkezdeni a Cink tabletta szedését nagyobb adagokban, mivel az immunrendszerünket jelentős mértékben képes támogatni és általa kisebb eséllyel kapjuk el a betegségeket, illetve gyorsabban meggyógyulunk azokból. Az ajánlott napi bevitel 75 milligramm.

8. Gargalizálj!

A magas só koncentrációt csak igen kivételes baktériumok élik túl, de a vírusok sem kedvelik annyira, tehát ha valaki már hallotta valahol, hogy érdemes sós vízzel gargalizálni, annak igaza volt. Egy pohárnyi forralt vízben oldj fel fél teáskanál konyhasót, majd várd meg, amíg lehűl. Ezt a terápiát alkalmazhatjuk akkor, amikor már fáj a torkunk, de megelőzésképp is kiváló. 

9. Antibiotikumok nélkül

A náthás és az influenzát is vírus okozza, tehát teljesen felesleges ellenük antibiotikumokkal védekezni. Ezek csak kipusztítják a saját szervezetünkből is a jó baktériumokat, ezáltal gyakoribb lesz a hasmenés és fogékonyabbá válunk más betegségekre is. Ne kérjük tehát arra az orvosunkat, hogy ilyen szereket írjon fel! A vírusfertőzéssel az immunrendszerünk is elboldogul, elég csak gyümölcsöt és mézet enni, meleg teát inni, illetve alaposan kipihenni a dolgot.

+1: Jelents beteget!

sickleave
Betegen nem megy úgy a munka és csak egyre rosszabbul is érezzük majd magunkat!
Forrás: mindfood.com

Hidd el, senki sem akar betegen látni az irodában, mivel jó eséllyel mindenkit megfertőzöl, ráadásul a munkádra sem tudsz annyira koncentrálni. Munka közben pedig meggyógyulni is lehetetlen! Érdemesebb tehát pár napra kiesni a munkából és kipihenni magad, mint hetekig szenvedni a betegségtől, amely nemhogy javulna, de akár komolyabbra is fordulhat. A stressz ráadásul csökkenti az immunrendszer működésének hatékonyságát, tehát betegség esetén mindenképp érdemes az ágyunk melegét élvezni.

Borítókép forrása: choice.com.au
 
Forrás:
http://www.health.com/health/gallery/0,,20951402,00.html

Hozzászólások