Elnyűttség és kiégés. Hogyan kerüljük el?

Elnyűttség és kiégés. Hogyan kerüljük el?

Egyre több ember szenved a kiégéstől, de vajon mi is okozza ezt?  Ami pedig a legfontosabb hogy mit tehetünk a kiégés elkerüléséhez?

A kiégés okai és jelei

A kiégés mentális és fizikai tehetetlenséggel kezdődik. Minden, amibe belekezdünk, nehézzé válik. Még a legegyszerűbb, napi rutinfeladatok is kimerítőek, a munkánkra pedig egyszerűen képtelenek vagyunk koncentrálni. A pihenésre szánt idő sem nyugodt: folyamatosan a munkán jár az eszünk. A nyugtalanság mellett folyamatos letörtséget is jelentkezik: reménytelennek, kilátástalannak és kiábrándultnak érezzük magunkat

A kimerültség ma mindennapi probléma. Németországban bebizonyosodott, hogy az orvosok és az egészségügyben dolgozók fele szenved a kiégéstől. Az érdekes az, hogy a statisztikákból az is kiderült, hogy a nők és a férfiak másképp küzdenek meg a kiégéssel: a férfiak sokkal inkább hajlamosak hosszú betegszabadságokat kivenni.

Agyunk nehezen birkózik meg a napi munkakörnyezettel. Túl sokat kell bizonyítanunk nap, mint nap és ez folyamatos stresszben tartja szervezetünket. Ezáltal immunrendszerünk is gyengül. Ráadásul sokaknak nem szűnik meg a stressz a munka befejeztével, hiszen a városokban a folyamatos zaj- és fényszennyezés alig teszi lehetővé a nyugodt pihenést.

Hogy kerüljük el a kiégést?

1, Tarts szünetet és mozogj!

Nem csak az ülő munkát végzőknek kell megfogadniuk ezt a tanácsot, ez mindenkire vonatkozik, aki sok időt tölt el ugyanabban a pozícióban. Tegyünk egy sétát az épület legtávolabbi pontjáig, igyunk egy kis vizet és segítsünk valamiben az egyik kollégánknak. A lényeg, hogy minden órában tartsunk egy „mini szünetet”. Jó motivációt jelenthet a sétára az is, hogyha távolabb parkoljuk le az autót az munkahelyünktől.

2, Sétáltass kutyát!

A kutyasétáltatás felszabadító dolog, kint a természetben, a levegőn, kiszabadulva a mindennapi szürkeségből kicsit. Egy kutya rendszert visz az ember életébe és nem hagyja ellustulni.

3, "Urban walking"

A városokban való sétálgatás mára gyakorlatilag  külön szabadidős tevékenységgé nőtte ki magát, hiszen a séták közben gyönyörű látvány tárulhat elénk különböző nézőpontokból.

4, Nyújts, tornázz

Ha a fent leírtakra nincs időd, akkor  csak végezz el néhány egyszerű gyakorlatot az irodában, amely annak ellenére, hogy nem telik sok időbe, rengeteget javíthat az egészségi állapotodon. Gerinckímélő tippjeinket itt találod! 

Borítókép forrása: sites.psu.edu

Hozzászólások