Csökkentsd a vérnyomásod természetesen!

Csökkentsd a vérnyomásod természetesen!

A világ fejlett országaiban minden harmadik ember magas vérnyomással küzd, ám mindössze a beteg emberek fele törődik állapotával. Az életmód megváltoztatásával természetes úton is csökkenthető a magas vérnyomás, mégpedig az alábbi módszerekkel!

1. Testsúly csökkentése

Az elhízás az esetek többségében determinálja az embereket a magas vérnyomásra. Ha egy ember testtömeg indexe (BMI) magasabb, mint 25, érdemes elgondolkodnia a diétán, ugyanis néhány kiló leadása is drasztikusan csökkenti a magas vérnyomás kialakulásának kockázatát. Egy 2014-es felmérésből kiderült, hogy már 5 százaléknyi súlygyarapodás is észrevehető volt a vérnyomás értékekben, főleg azoknál, akik a hasukra híztak.

2. Mozgás

A mozgás nagyon fontos része az egészséges életmódnak: a szakértők szerint heti minimum 150 percet kell olyan mozgásformára fordítani, amelyben meg is izzadunk, teljesen mindegy, hogy ez távgyaloglásban, vagy az edzőteremben történik.

3. Sóbevitel csökkentése

A legtöbb ember több sót fogyaszt el, mint ami az egy napra ajánlott egy teáskanálnyi mennyiség. Így van ezzel a magas vérnyomással küszködők 89 százaléka is, mivel a só észrevétlenül is benne van minden elfogyasztott élelmiszerünkben. Nekik érdemes a bevitt só mennyiségét lecsökkenteni napi 1,5 milligramm alá, amely úgy nagyjából egy kávéskanálnak felel meg.

4. Probiotikus termékek

A probiotikumokként árult joghurtok és kefírek elképesztő mennyiségű, a szervezetünk számára hasznos baktériumot tartalmaznak, amelyek segítenek a szervezet normál működésének fenntartásában, így az egészség megőrzésében is, beleértve a vérnyomást.

5. A dohányzás tabu!

A dohányzás után azonnal, drasztikusan megemelkedik a vérnyomás, ami káros hatással van a szívműködésre. Ráadásul az évek során csökkenő légzőfelület miatt pedig egyre nehezebben kapnak levegőt a dohányosok, ami ismét csak a szívre és a vérnyomásra van rossz hatással.

6. Relaxálás

A stressz hosszú- és rövidtávon is megnövelheti a vérnyomást, így érdemes időt szánni a saját megnyugtatásodra és kikapcsolódásra az egészséged érdekében. A szakértők szerint a jóga, a meditáció, a nevetés kiváló választás lehet a kikapcsolódáshoz, de az intim együttlétek is jóval csökkenthetik a stressz-szintet. Érdemes kint tartózkodni a napon, ugyanis a D-vitamin is bizonyítottan csökkenti a stressz szintjét.

7. Erőnléti edzés

A kutatások szerint a legtöbbet az aerobik gyakorlatokkal tudunk csökkenteni a magas vérnyomáson, azonban akkor a legjobb a hatásfoka az edzéseknek, ha ezek mellé súlyzós edzést is beiktatunk, illetve állóképességet is növelünk.

8. Kávé és alkoholfogyasztás csökkentése

Az alkoholfogyasztásnak kis mértékben vannak előnyei az emésztésre, ám túlzásba vive nő tőle a vérnyomás. Így a nőknél napi egy pohár alkohol engedélyezett, míg férfiaknál kettő. A kávéfogyasztással is csínján kell bánni: néhány csésze kávé nem jelent potenciális veszélyt a vérnyomásra, azonban ha valaki túlzásba viszi a kávét és az energiaitalt, hosszú távon kialakul nála a magas vérnyomás.

9. Alvás

Tudományos tény, hogy a rossz alvók és alvászavarban szenvedők jóval nagyobb eséllyel mutatják a magas vérnyomás tüneteit, mint a jó alvók. Ez amiatt van, hogy a rossz alvók stresszesebben élik meg a mindennapokat,egészségtelenül étkeznek és hamar elhíznak. Sokat jelenthet a nap közbeni szundi is, ha tehetjük és tudunk nyugodtan feküdjünk le aludni egyet!

Borítókép forrása: doctormurray.com

Hozzászólások