A hosszú élet titka: 8 elkerülendő dolog

A hosszú élet titka: 8 elkerülendő dolog

Összegyűjtöttünk nyolc dolgot, amikre érdemes figyelni, illetve ha az itt lévő tanácsokat betartjuk, jó néhány évvel meghosszabbíthatjuk az életünket. 

 
sugar
A cukorról is érdemes leszokni
Forrás: webmd.com

1. Le kell mondani a cukorról

A szív- és érrendszeri panaszok kialakulásának esélye csaknem háromszorosára nő azok körében, akik sok cukrot fogyasztanak.  A cukor ugyanis krónikusan emeli az inzulinszintet, mely hatással van a szimpatikus idegrendszerre is, növeli a vérnyomást és a pulzust. A cukor elhagyásával, elkerülöd a cukorbetegség kialakulásának kockázatát, jobban alszol majd és kevesebbet is szorongsz.

2. Az alvás nagyon fontos

A szíved egészségét megőrizheted, ha napi 7-9 órát alszol. Az alváshiány összefüggésben áll a vérnyomás és a koleszterinszint növekedésével, illetve az összes kockázati tényezővel, ami szívbetegséghez illetve agyvérzéshez vezethet. Az alváshiány növeli a stressz szintünket is.  A stresszhormon szintjének emelkedésével könnyebben alakulhat ki gyulladás a testben, így nagyobb eséllyel jelentkezik  rák vagy cukorbetegség, valamint a szervezet öregedése is felgyorsul.

3. Mellőzni kell a vörös húsokat

A vörös húsok jellemzően magasabb telített zsírsav-, és koleszterintartalommal rendelkeznek. Emiatt kevésbé ajánlott a magas koleszterin-értékekkel rendelkező vagy fogyókúráző embereknek.

4. Óvatosan a napozással

Bőrünk egészségének megóvásának érdekében ne menjünk a napra olyankor, amikor az a leghevesebben tűz. Számos szakember szerint fedetlen testtel egyáltalán nem tanácsos a napra menni de az elfogadott álláspont és ajánlás az, hogy legalább a legmelegebb 11-től 15 óráig tartó időszakot töltsük naptól védett helyen. Ez a figyelmeztetés fokozottan igaz a vízpartokon, magaslati helyeken, és jó ha fejben tartjuk, hogy az UV-sugarak többsége a vízen is áthalad. Használjunk naptejet vagy napolajat, legalább az év első napon töltött napjain!

5. Aktív életet kell élni

A helyesen adagolt terhelés nemcsak a mozgást végző izmokat erősíti, hanem javítja a tüdő és a szív működésének hatásfokát, a vérkeringést, s ezáltal az (sejt)anyagcserét is. Az oxigén és a tápanyagok hamarabb jutnak el a sejtekhez, míg a széndioxid illetve a szövetekben elhasználódott anyagok gyorsabban kerülnek be a vérkeringésbe, s érik el a méregtelenítő szerveket: ennek eredményeként növekszik az ellenálló képesség és az energiaszint is. Előző cikkünkben írtunk arról, hogy a gyakori és hosszú ideig tartó Tv nézés tüdőembóliához vezethet.

6. Le kell mondani a cigarettáról

A dohányzás a koszorúér betegségek rizikótényezője, de növeli a cukorbetegség kialakulásának kockázatát is. Hatására az érszűkület és a szívinfarktus kialakulása és a lábakat érintő vérellátási zavarok gyakorisága nő a nemdohányzó személyekhez képest valamint gyomor-, illetve nyombélfekély és a gyomor egyéb gyulladásos megbetegedései is kialakulhatnak. Tompalátás és zöldhályog megjelenésének mechanizmusában is oki tényező a dohányzás. Nem is gondolnánk, de a dohányzás következtében több ránc jelenik meg az arcbőrön is, így a dohányosok jóval idősebbnek látszanak koruknál.

7. Alkoholt csak mértékkel

Az alkoholfogyasztás során növekedhet, de le is csökkenhet a szív ritmusa, kitágulnak a bőrben lévő hajszálerek, csökken a testhőmérséklet, fokozódik az étvágy, romlik a mozgáskoordináció, növekszik a reakcióidő. Erőteljes vízhajtó hatása befolyásolja a szervezet ásványianyag-háztartását.  Még több pohár légzési nehézségeket, általános érzéketlenséget és eszméletvesztést okoz, szélsőséges esetekben pedig légzésbénulásból vagy keringési zavarból eredő halált. Az alkohol a központi idegrendszerben fejti ki a hatását, ahol gátolja az idegrendszeri folyamatokat, például a jelátvitelt.

Ma már azonban egyre több szó esik egyes alkoholos italok jótékony hatásáról is, mint például a vörösborról. A vörösborban nagy mennyiségben megtalálhatóak az antioxidánsok egy csoportját képező polifenolok. Ezek megakadályozzák a koleszterin lerakódását az érfalakon. Fontos tudnunk, hogy a polifenolok jelenléte nem az alkoholnak, hanem a kékszőlőnek köszönhető, tehát a szív- és érrendszeri betegségek megelőzése érdekében nem általában alkoholos italt, hanem vörösbort érdemes fogyasztanunk.

8. A stressz kikészít

A stressz nem egyszerű betegség, hanem egy betegségsorozat elindítója. Okozója a rohanó életformánk, a tömeg, a zaj, a mindennapi problémák. Szervezetünk képtelen alkalmazkodni a folyton változó körülményekhez. Az állandósult stressz hatására megjelenik a depresszió, és a neurózis, azután ezek ellensúlyozására rossz esetben a dohányzás, az alkoholizmus, drogfüggőség, szélsőséges esetben az öngyilkosság is. stressz lelki és testi hatásokat egyaránt előidéz az emberben, melyek kimerítik a test erőforrásait, és hajlamossá tesznek a betegségre.

 

Borítókép forrása:  http://blossomfamilychiropractic.com 

Hozzászólások